הפסקת הריון תרופתית - הפלה תרופתית

שוקלת לעשות הפלה אבל מפחדת מניתוח? הפלה תרופתית יכולה להיות הפתרון עבורך- הפלה בכדור - ללא צורך בהתערבות כירורגית והחלמה מהירה יותר. התקשרי עוד היום לטלפון 054-8119887.

pils.jpg
טיפול תרופתי להפסקת הריון (הפלה תרופתית) נמצא בשימוש בישראל מזה כעשור ונועד לשמש כחלופה להפסקת הריון ניתוחית בשאיבה או גרידה. שיטה זו מתאימה להריונות רק עד השבוע ה -7 ואינה אפשרית מהשבוע ה- 7 ואילך. פניה להיוועצות רפואית עם גניקולוג מומחה או רופא נשים המתמחה בהפלה בכדורים בשלב מוקדם של ההריון משפרת את הסיכוי להצלחת ההפלה.

 

גיל ההיריון נקבע בבדיקת אולטרא סאונד מוקדמת על מנת לוודא את ההתאמה לטיפול זה.

ההליך (פרוטוקול) נעשה באמצעות שתי תרופות.

הראשונה נקראת "מפיג'ין" המכילה חומר החוסם את השפעת הורמון הפרוגסטרון על ההריון - הורמון הדרוש על מנת לשמור על חיוניות ההריון. השימוש במפיג'ין מפסיק את התמיכה ההורמונלית בהריון וגורם להפסקת התפתחותו. התרופה השנייה נקראת "ציטוטק" ומורכבת מחומר השייך לקבוצת החומרים המכווצים את שריר הרחם וגורמת להתכווצות הרחם ולפליטת תוכן הרחם וההריון מתוך הרחם.


התהליך:

תהליך הפסקת הריון תרופתי כרוך בשלושה מפגשים אצל הגניקולוג עד לסיום המוצלח.

במפגש הראשון, לאחר אישור הועדה להפסקת הריון של משרד הבריאות, ניתן טיפול בתרופה הראשונה (3 כדורי מפיג'ין) במטרה להפסיק את התמיכה ההורמונלית בהריון.

לאחר יומיים, במפגש השני, ניתן טיפול בתרופה השנייה (2 כדורי ציטוטק) על מנת לגרום להתכווצויות רחמיות ופליטת ההריון. יש להגיע לבי"ח לאחר ארוחה וליטול את התרופה על קיבה מלאה לצורך מניעת תופעות לוואי והפחתת רמת הכאב. לאחר נטילת התרופה השנייה, יש להישאר בהשגחה כ- 4-6 שעות. רוב המטופלות תפלוטנה את שק ההריון בין 4 ועד 24 שעות ראשונות ממתן הטיפול התרופתי.

חשוב לציין בהקשר של הפלה בכדורים כי קיימות תופעות לוואי לטיפול הכוללות: כאבי בטן, חום ותופעות לוואי של מערכת העיכול. חשוב גם לדעת כי בקרב חלק קטן מהנשים התכווצויות ואף דימום חשוב לדעת כי בקרב חלק קטן מהנשים התכווצויות ואף דימום עשויים להופיע כבר לאחר נטילת הטיפול התרופתי הראשון. הדימום הנרתיקי לאחר הטיפול עלול להימשך מספר ימים ולעיתים אף עד לקבלת הווסת הבאה.

שבועיים לאחר נטילת הטיפול התרופתי השני, יש להגיע למפגש שלישי לצורך ביקורת ומעקב בכדי לוודא כי הפעולה הושלמה. במפגש זה מתבצעת בדיקה גינקולוגית יסודית משולבת עם בדיקת אולטרא סאונד גינקולוגי על מנת לוודא כי הרחם התרוקן לגמרי.

רק בשלב זה ולאחר שהרופא מוודא כי הרחם ריק מתוכן ותקין, מסתיים תהליך הפסקת ההריון התרופתי וניתן לחזור למהלך שיגרתי.

בקרב חלק מהנשים ניתן לראות קרישי דם או ממצאים חשודים לשארית הריון קטנה. הטיפול בממצאים אלו אפשרי ע"י חזרה על הטיפול התרופתי באמצעות כדורי ציטוטק על מנת לגרום להתכווצויות נוספות של הרחם ולפליטת הממצאים שנותרו. כמובן שבמקרה כזה, יש צורך בביקורת נוספת בחלוף שבועיים על מנת לוודא כי אכן כל התוכן הרחמי נפלט. לעיתים הממצא שנותר אינו מתאים למתן טיפול תרופתי נוסף ויש צורך בטיפול ניתוחי להוצאתו, על פי רוב ע"י פעולה הקרויה היסטרוסקופיה.

בספרות הרפואית ניתן למצוא מספר מחקרים על יעילות הטיפול התרופתי להפסקת ההריון. שיעור ההצלחה של טיפול זה נע בין 80%-95% עם שיעור כשלון של 20%-5%. כשלון מוגדר כצורך בפעולה ניתוחית נוספת פרט לטיפול התרופתי.

 

חשוב שכל אישה הבוחרת בהפסקת הריון תרופתית תכיר את כל מהלך הטיפול ואת מורכבותו. הפסקת הריון תרופתית הינה שיטה בטוחה ויעילה להפסקת הריון, אולם לאור מורכבותה, היא אינה מתאימה לכל אחת ועל המטופלת לבחור איזו שיטה עדיפה מבחינתה.

 

חשוב לזכור כי פניה בשלב מוקדם של ההריון משפרת את הסיכוי להצלחת הטיפול התרופתי.

תגיותגלולות הפלהגלולות להפסקת הריון, גלולת הפלההפלה באמצעות כדורהפלה בכדורהפלה בכדוריםהפלה בעזרת כדורהפלה בעזרת כדוריםהפלה תרופתיתהפסקת הריון באמצעות כדוריםהפסקת הריון בכדורים,הפסקת הריון תרופתיתכדור הפלהכדור להפלה טבעיתכדור להפסקת הריוןכדורים להפלה.